ردیابی خودرو با sms

سه شنبه، ۲۲ خردادماه ۱۳۸۶

عضو هیات‌مدیره شرکت رهیاب پیام رسان به عنوان مجری خدمات ارزش افزوده موبایل از پایان یافتن پروژه بستر فنی لازم برای سیستم رهیابی (ردیابی) خودرو مبتنی بر SMS و اجرایی شدن آن خبر داد.


علیرضا احمدیان‌زارچی، در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حساسیت این سیستم در اطلاع‌رسانی فوری، افزود: سیستم‌‏های رهیابی به دو صورت لحظه‌‏ای و وقفه‌‏ای در سطح دنیا موجود هستند، به نحوی که با قرار دادن سیستم رهیابی ماهواره‌‏ای با روش لحظه ای می‌‏توان از موقعیت هر خودرو در هر لحظه اطلاع یافت و مراکزی که تمایل به کنترل لحظه‌‏ای خودروهای خود دارند می‌‏توانند در صورت انحراف از مسیر راننده و یا تخلف سرعت و موارد مشابه بلافاصله به صورت خودکار به راننده تذکر دهند قبل از این‌‏که سانحه‌‏ای رخ دهد.

احمدیان‌زارچی، با بیان این که این سیستم مورد نیاز حتمی تمام خوروهایی است که دارای محموله حساس هستند، گفت: در صورتی‌‏ که یک تانکر با محوله نفت یا بنزین در جاده‌‏ای واژگون شود آنچه مسلم است این‌ ‏که راننده مصدوم توانایی اطلاع‌‏رسانی از حادثه را نخواهد داشت، لذا این سانحه باید بلافاصله به صورت فوری و در لحظه به صورت خودکار به مرکز نظارت کنترل سازمان مربوطه و مراکز امداد خبر رسانی شود که البته با سیستم رهیابی ماهواره‌‏ای (GPS) به همراه بستر دریافت SMS شرکت رهیاب این امکان فراهم شد.

گفتنی است؛ بستر فنی SMS شرکت رهیاب امکان این را که مراکز بتوانند همزمان ده‌‏ها خودرو را به صورت کنترل لحظه‌‏ای تحت نظارت داشته باشند را فراهم ساخت.

قابل ذکر است؛ پیش از این، این گونه خدمات فقط از طریق روش غیرحرفه‌‏ای ارسال به سیم کارت ممکن بود که مشکلاتی نظیر عدم آنتن‌دهی در سمت سازمان کنترلی، اختلالات متعارف سیم‌کارت و محدودیت دریافت لحظه‌‏ای از چند خودرو را در پیش رو به همراه داشت.

این خدمت برای سازمان‌‏ها و مراکز مختلف رایگان بوده و متقاضیان می‌‏توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اطلاعاتی رهیاب به سایت WWW.VASBILE.COM مراجعه نمایند.

قالب جدید

سلام سلام به بروبچ گل....

امیدوارم خوب باشید.....ببخشید یه کم دیر آپ کردم.

این چند روزه نبودم.....اما با دست پر اومدم....

قیافه ی وبمو یه کم (یه کم که نه !!!!خیلی!!!) عوض کردم....

لطفاْ نظرتون رو حتماْ راجع به قالب جدید بگید...خوشحال میشم!!!

تبلیغات

اینم یه پست تبلیغاتی.....در به در (۲)

 

 

http://dar-be-dar.blogspot.com

ساخت صفحات نمایش به قطر کاغذ

شنبه، ۵ خردادماه ۱۳۸۶


در مسابقه شرکت‌‏های سازنده صفحه نمایش در جهان بر سر ساخت صفحه نمایش‌‏های هر چه باریک‌تر برای استفاده در تلویزیون‌‏ها گوشی‌‏های تلفن همراه و دیگر ابزار آلات نمایشی، اکنون شرکت سونی از ساخت باریک‌ترین آنها به قطر یک کاغذ بوده و در هنگام پخش تصاویر تمام رنگی قابلیت خم و راست شدن دارد خبر دادند.


به گزارش ایلنا، شرکت سونی روز جمعه این صفحه نمایش 5/2 اینچی که دارای 3/0 میلی متر معادل 01/0 اینج قطر است به جهانیان معرفی کرد.

در حالی که صنعت ساخت تلویزیون‌‏های باریک بسیار در حال رشد است این صفحه نمایش‌‏های ورقه‌‏ای که با دست انسان خم و راست می‌‏شود می‌‏تواند انقلابی در صنعت تلویزیون سازی جهان ایجاد کند.

سخنگوی شرکت سونی با اعلام این خبر اظهار داشت: احتمال آن‌‏که بتوان در آینده تلویزیون‌‏ها را مثل کاغذ دیواری به دیوار بچسباند بسیار زیاد است.