پرداخت الکترونیکی

سلام بچه ها...

اینم یه مطلب آموزشی در راستای فرهنگ سازی پرداخت

الکترونیکی.......

 

 

روال پراخت الکترونیک قبوض تلفن همراه مشخص شد

سرویس تلفن همراه ، دوشنبه  27 فروردین 1386، ساعت 14:46

فاوانیوز: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک‌ها، روال پرداخت الکترونیک قبوض در بانک‌های کشور مشخص شد.

به گزارش فاوانیوز از شرکت ارتباطات سیار، بدین ترتیب مشترکان تلفن همراه می‌توانند از طریق تلفنبانک، دستگاه‌های خودپرداز یا پایانه‌های فروشگاهی (POS) و اینترنت قبوض خود را پرداخت کنند.
شرایط عمومی این روش بدین ترتیب است که مشترکان می‌باید در یکی از بانک‌های کشور حساب بانکی داشته باشند و دو رمز پرداخت غیرحضوری را از طریق تکمیل فرم ثبت‌نام در شعبه‌ای که در آن حساب دارند، دریافت کنند.
فقط قبوضی که در آنها عبارات شناسه قبض و شناسه پرداخت به همراه ارقام آنها درج شده باشند در پایانه‌های غیرحضوری بانک‌ها قابل پرداخت هستند.
تمامی پایانه‌های الکترونیک پرداخت قبوض در پایان عملیات، شماره‌ای را به عنوان شماره پیگیری به مشتری اعلام می‌کند. جهت اطمینان از پرداخت قبوض مورد نظر مشتری شماره پیگری را در قبض خود درج کنید و در برخی از بانک‌ها پس از 24 ساعت و در سایر بانک‌ها بلافاصله می‌تواند با ورود اطلاعات شماره پیگری از پرداخت شده قبض خود اطمینان حاصل کند.
جهت جلوگیری از پرداخت مجدد قبض توسط سایر اعضای خانواده بهتر است مشتری تاریخ و نحوه پرداخت قبض خود را به همراه شماره پیگری بر روی قبض بنویسد و همواره قبش و ته قبض را نزد خود نگهداری کتد.
در مواردی که مشتری به دلایل مختلف نیاز به پرداخت قبض خود در شرکت‌های خدماتی داشته باشد با دریافت صورتحساب بانکی خود و ارائه آن به همراه قبض پرداخت شده به شرکت خدماتی موردنظر می‌تواند این کار را انجام دهد.
نحوه پرداخت از طریق تلفنباک نیز بدین ترتیب است که مشتری می‌بایست با شماره تلفن تلفنبانک موردنظر خود تماس بگیرد. پس از شنیدن پیام‌های اولیه، مشتری شماره حساب و رمز اول خود را وارد کند. پس از شنیدن راهنمایی‌های اپراتور وارد مرله پرداخت قبض می‌شود و رمز دوم خود را وارد می‌کند.
پس از شنیدن پیام اپراتور در مورد نوع و مبلغ قبض خود را از طریق کلید اعلام شده توسط اپراتور عملیات خود را تائید می‌کند.
سیسم مبلغ قبض موردنظر را از حساب مشتری کسر کرده و شمار پیگیری را به مشتری اعلام می‌کند.
نحوه پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز نیز به این شکل است که مشتری با قراردادن کارت و رمز خود در دستگاه‌ها، منوی پرداخت قبوض را انتخاب می‌کند.
در دستگاه‌های خودپرداز مجهز به بارکد خوان، مشتری می‌تواند با انتخاب گزینه پرداخت از طریق بارکد خوان، بارکد مندرج در قبض خود را به دستگاه نشان دهد.
دستگاه شناسه قبض و نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تائید از مشتری به او نشان می‌دهد و در صورت تائید مشتری، پرداخت قبوض انجام شده و رسید به مشتری تحویل داده می‌شود.
نحوه پرداخت از طریق پایانه‌های فروشگاهی (POS) روشی دیگری است که شرکت ارتباطات سیار فراهم کرده که مشتری با ورود کارت خود در دستگاه POS و انتخاب گزینه پرداخت بر روی دستگاه اقدام به انتخاب نوع قبض می‌کند.
سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد می‌کند. دستگاه مبلغ را به مشتری نمایش خواهد داد. با تائید مشتری، دستگاه رمز را درخواست کرده و در انتها به مشتری رسید می‌دهد.
نحوه پرداخت قبوض از طریق اینترنت نیز بر این اساس است که باید به سایت www.pec.ir مراجعه و انتخاب گزینه پرداخت قبض‌ها و انتخاب گزینه قبض تلفن همراه و سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را که بر روی قبض تلفن همراه درج شده است، در قسمت‌های مربوطه وارد کنید.
در صورت وارد کردن پست الکترونیک کد پیگری پرداخت قبض ارسال می‌گردد. با کلیک بر روی دکمه "ارسال" مبلغ قابل پرداخت نمایش داده می‌شود.
پس از اطمینان از صحت مبلغ قابل پرداخت، بر روی دکمه "ورود جهت پرداخت" کلیک کنید سپس بر روی دکمه "ورود جهت پرداخت" صفحه مربوط به اطلاعات کارت ظاهر می‌شود.
در این قسمت با وارد کردن اطلاعات کارت خود و تائید آن، مبلغ موردنظر از حساب شما کسر و قبض مربوطه پرداخت می‌شود.
جهت تهیه "رمز اینترنتی کارت" و "رمز دوم (CVV2) می‌توانید به واحد ارتباط با مشتریان در محل شرکت، وب‌سایت شرکت و یا به هر یک از شعب منتخب بانک پارسیان که مجهز به سیستم مکانیزه پاسخگویی هستند، مراجعه کنید.
پس از تکمیل صفحه مربوط به اطلاعات کارت و کلیک بر روی گزینه پرداخت، کد پیگری نمایش داده می‌شود که باید آن را جهت پیگری آتی نزد خود نگهداری کنید.
افرادی که دارای کارت بانک نیستند، با مراجعه به شعب بانک پارسیان و خرید کارت پرداخت اینترنتی پارسیان در مبالغ مورد نظر می‌توانند نیاز خود را جهت پرداخت اینترنتی قبوض برطرف کنند.


نوکیا گوشی موزیکال ۵۷۰۰ را عرضه کرد...

Nokia 5700


 

فاوانیوز: نوکیا گوشی موزیکال مدل 5700 را که یک نوآوری اساسی در زمینه گوش دادن به موسیقی از طریق گوشی‌های موبایل است، عرضه کرد.

به گزارش فاوانیوز، این گوشی با بهره‌گیری از سیستم  هوشمند (3G) به راحتی قادر به انتقال فایل‌های موسیقی از اینترنت و استفاده از آن در هر زمان است.
شرکت نوکیا در ESPOO فنلاند گوشی مدل 5700 که مخصوصا برای شنیدن موسیقی طراحی شده است را عرضه کرد.
این گوشی با طراحی خاص تبدیل به یک گوشی چند منظوره شده است و از قابلیت‌های انتقال و پخش موسیقی، دوربین پنج  مگا پیکسلی، پخش ویدیو و  سیستم هوشمند 3G بهره برده است.
پیش‌بینی می‌شود گوشی نوکیا مدل 5700 با دارا بودن این ویژگی‌های منحصر به فرد با قیمت تقریبی 350 یورو برای مصرف‌کننده  بدون احتساب مالیات و سایر اضافات متفرقه در چهار ماهه دوم سال 2007 وارد بازار شود.
این گوشی موزیکال با استفاده از سخت‌افزار مخصوص صدا باعث افزایش کیفیت شنیداری موسیقی شده است.
گوشی موزیکال مدل5700 نوکیا با بهره گیری از کارت SD با ظرفیت دوگیگابایت قادر به ذخیره‌سازی حدود 1500 آهنگ (تقریبَ 86 ساعت موسیقی) است.
علاوه بر آن بلندگوهای استریو فونیک داخلی گوشی کاربر را قادر می‌سازد که در جمع دوستان همگی از موسیقی‌های ذخیره شده در این گوشی استفاده کنند.
انتقال موسیقی در نوکیا 5700 بسیار آسان و سریع انجام می‌شود چون این گوشی قابلیت انتقال انواع فرمت‌های موسیقی از قبیل (WMA,MP3,Eaac+mp4) را دارا است.
از ویژگی‌های دیگر این گوشی قابلیت انتقال انواع موسیقی آنلاین خریداری شده از طریق اینترنت است.
علاوه بر این خصوصیات، خریداران گوشی موزیکال نوکیا مدل 5700 می‌توانند با استفاده از هدفون استریو بلوتوث مثل (BH-501) و یا هدفون مورد علاقه خود از طریق جک ورودی 3.5 میلیمتری از شنیدن آهنگ‌های مورد علاقه خود لذت ببرند.
همچنین سیستم هوشمند 3G ونمایشگر ویدیو بخشی از ویژگی‌های این گوشی است.
گوشی موزیکال نوکیا مدل5700 فقط یک وسیله برای گوش دادن به موسیقی نیست بلکه با بهره‌گیری از صفحه نمایش با توانایی ترکیب بیش از 16 میلیون رنگ، نمایش‌های تصویری زیبایی را به ارمغان می‌آورد.

<<اینترنت ملی>>به تاریخ پیوست.

سلام به برو بچ گل....

امروز یه مطلب براتون آوردم که تاسف آوره واقعاً.....

یادتونه تو یکی از جلسات دیسکاشن کاملاً راجع به مزایا و

معایب اینترنت ملی و اینکه عملی میشه یا نه صحبت

کردیم؟؟؟حالا مطلبو بخونید......در ضمن با نظرات خودتون

من رو راهنمایی کنید.

 


در سال جاری نه تنها اسمی از اینترنت ملی در بودجه پیشنهادی دولت برده نشد، بلکه حتی بودجه‌‏ای به فناوری اطلاعات نیز اختصاص داده نشد تا وزارت ارتباطات بتواند از محل آن این پدیده نو را به عنوان اولین کشور در جهان به سرانجام رسانده و ادعای خلق اینترنت را در جهان داشته باشد.









این روزها دیگر صحبت از اینترنت ملی نیست. واژه‌‏ای که از زبان مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بهمن‌‏ماه سال 84 مطرح و به نقل محافل کارشناسی و رسانه‌‏ای تبدیل شد، این روزها خاموش مانده است.
به گزارش ایلنا، بیش از یک سال از ابداع کلمه اینترنت ملی گذشته است؛ اما خبری از این ایده نوی دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات برای رقابت با شبکه بی‌‏مرز اینترنت نیست.

عبدالمجید ریاضی که نبود شبکه ملی را ضعف اصلی IT درایران می‌‏دانست, آن روزها در حالی از اینترنت ملی به عنوان یک طرح مورد نیاز کشور نام می‌‏برد که فهم نسبی از مزایای اینترنت به عنوان یک شبکه جهانی اطلاع‌‏رسانی در کشور ایجاد شده بود.

اگرچه از زمان مطرح شدن اینترنت ملی کارشناسان بسیاری به نقد این پدیده پرداختند؛ اما پر واضح بود که ایجاد نسخه ایرانی از اینترنت نه عملی است و نه منطقی و اگر قصد بر این بود که به دلیل موضوعات هسته‌‏ای ایران و شرایط سیاسی شبکه‌‏ای در موازات اینترنت جهانی ایجاد شود، نیازی به انتخاب نام آن به عنوان اینترنت ملی نبود.

زمانی که کارشناسان فناوری اطلاعات بر این باور بودند که اینترنت در سطح کشور به تنهایی قابل راه‌‏اندازی نیست و مطرح کردن اینترنت ملی بدون داشتن دیتاسنتر ملی محال است, این مدیران تراز اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بودند که به دفاع از استقرار یک اینترنت کشوری برخاستند و سنگش را به سینه زدند.
اما این دفاع تنها در یک بازه زمانی کوتاه‌‏مدت شکل گرفت و پس از رد درخواست بودجه آن توسط مجلس در سال 85 به دلیل توجیه نبودن مفهوم این طرح, به دست فراموشی سپرده شد.

در سال جاری نیز نه تنها اسمی از اینترنت ملی در بودجه پیشنهادی دولت برده نشد، بلکه حتی بودجه‌‏ای به فناوری اطلاعات نیز اختصاص داده نشد تا وزارت ارتباطات بتواند از محل آن این پدیده نو را به عنوان اولین کشور در جهان به سرانجام رسانده و ادعای خلق اینترنت و مبانی آن را در جهان داشته باشد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان در آن زمان شبکه اینترنت ملی که کم‌‏کم به شبکه ملی اینترنت تغییر نام داد همان شبکه ملی دیتا بود که سال‌‏ها در حال راه‌‏اندازی است و پروژه‌‏ای که تنها مانع انتقال اطلاعات به خارج از کشور شود متفاوت از شبکه اینترنت ملی است.

واقعیت آن است که نسخه ایرانی اینترنت در جهت قطع نیاز از وابستگی به کشورهای دیگر، حرکت به سوی برنامه‌‏ریزی در جهت سانسور اطلاعات منتشر شده در اینترنت و ورود آن به کشور از طریق چند لایه کردن ورود اطلاعات به رایانه کاربران داخلی براساس معیارهای خاص مطرح شد؛ اما همانند اکثر طرح‌‏های وزارت ارتباطات در حد حرف باقی ماند و کم‌‏کم به دست فراموشی سپرده شد و شاید تنها یک بار خبری از ارائه طرح مفهومی اولیه آن از سوی مرکز تحقیقات مخابرات ایران به گوش رسید که آن هم فقط در حد یک خبر بود.

به هر حال و با توجه به ناتمام ماندن و به تاریخ پیوستن طرح‌‏های عظیمی که در کشور ما عناوین ملی بر دوش می‌‏کشند، واضح بود که پروژه اینترنت ملی نیز در حد و اندازه همین حرف و حدیث باقی خواهد ماند!


 

 

چگونه یک تجارت خانگی آن لاین را به یک کسب و کار بزرگ تبدیل کنیم؟

سلام بچه ها....خوبین؟تعطیلات خوش میگذره؟؟انشالله که همه صحیح و سالم

از مسافرت برگردن.....

امروز یه مقاله براتون آوردم که به نظرم مفید باشه!!!!!

 

البته یه کم طولانیه ولی بد نیست اگه همشو بخونین.به دردمون میخوره...

میتونیم پولدار شیم.....

 

 

 

آیا تا کنون درباره‌‌ی اشخاصی که با راه انداختن یک کسب و کار خانگی آنلاین به درآمدهای درخور توجه دست یافته‌اند چیزی شنیده‌اید؟ خانم «Cynthia Minnaar» که در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند، از راه فرصت شغلی آنلاینی که در خانه برای خود فراهم کرده« درآمدهای زیادی به دست آورده است. او بنیان‌گذار و مدیر وب‌سایت www.cyns-home-biz.com است. در این وب‌سایت، راه‌های مناسب برای راه‌اندازی و مدیریت یک کسب و کار آنلاین خانگی ارایه شده است. ایده‌ی کسب درآمد از طریق اینترنت، ایده هایی درباره‌ی شروع یک کسب و کار خانگی و آموزش راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت از مهم‌ترین بخش‌های این وب‌سایت است.
سیندیا تا پیش از ژوئن سال 2005 یعنی تاریخ تاسیس وب‌سایتش، بیشتر وقت خود را به تربیت و نگه‌داری حیوانات خانگی می‌گذارند، بهترین دوست او سگ شکاری‌اش Jack بود. او از آن تاریخ شیوه زندگی خود را تغییر داد و تسلیم حرکت پرشتاب جهان اینترنت شد. شاید او چیزی را که سال‌ها به دنبال آن بود، با ورود به عرصه فعالیت‌های اینترنتی به دست آورد.
او با تاسیس وب‌سایت خود و کسب درآمد از این مجرا راه صد ساله را یک شبه پیمود. او پنج کانال کسب درآمد در وب‌سایت خود طراحی کرد که به صورت مستمر و خودکار که به درآمدهای خالص او می‌افزودند و دیری نپایید که وب‌سایت سیندیا به یک موتور پول‌ساز تبدیل شد. او در وب‌سایت خود خدماتی همچون پاسخ‌گوی خودکار، برنامه‌های نصب و همچنین برنامه‌های آموزشی در خصوص راه‌‌های کسب درآمد از طریق اینترنت به صورت گام به گام را ارایه می‌داد. در این برنامه‌های آموزشی مراحل راه‌اندازی یک کسب‌وکار آن‌لاین سودده از مرحله تاسیس تا مرحله بهره‌وری به صورت گام به گام تشریح شده بود.
شما می‌توانید یک کسب ‌وکار خانگی آن‌لاین را پس از فراگیری این آموزش‌ها آغاز کرده و به نتیجه برسانید.
بیشتر کسانی که یک کسب‌وکار خانگی آن‌لاین را شروع می‌کنند در همان ابتدا مشتاق‌اند بدانند که با دستیابی به کسب و کار درآمدزا چه‌قدر فاصله دارند، سوال این است که بدانیم هر حلقه این زنجیر چه مدت زمان لازم دارد؟ پاسخ دادن به این سوال قدری مشکل است.
بسیاری از عوامل موثر در رسیدن یک کسب و کار به مرحله‌ی درآمدزایی به خود شما به عنوان صاحب و مدیر آن کسب و کار بستگی دارد. از این رو پاسخ مشخص به سوالی که در بالا مطرح شد، چندان آسان نیست چرا که شزایط بیش‌تر به شما بستگی دارد.
با این همه برای خلق یک موقعیت شغلی آنلاین موفق پاسخ‌های صادقانه‌ی شما به چند پرسش که در ادامه آن‌ها را مطرح می کنیم، و تامل و درنگ درباره‌ی هر یک از آن ها می‌تواند راهنمای شما در ایجاد یک تجارت موفق باشد.
آیا اگر ساختن و رشد دادن کسب و کار خانگی آنلاین‌تان ماه‌ها و سال‌ها به طول بینجامد باز هم حاضرید با تمام قوا برروی آن تمرکز کنید؟ اگر شما تمام عزم خود را جزم نکنید، نمی‌توانید بر رویاین کسب و کار متمرکز شوید.
آیا بازار هدف خاصی را برای ارایه محصولات و خدمات خود در نظر گرفته‌اید؟
چه‌قدر برای کسب و کار خود وقت صرف می‌کنید و چه‌گونه بر روی آن متمرکز می‌شوید؟ بسیاری از افرادی که به مشاغل آنلاین اشتغال دارند ادعا می‌کنند که در حال کار کردن هستند، اما در حقیقت به درگیری‌هایی همچون چک کردن ای‌میل، بررسی تعداد بازدید کنندگان وب‌سایت و یا رتبه وب‌سایت خود در موتورهای جست‌وجو، گشت‌وگذار در وب مشغول هستند.
البته مطمئنا شما باید همه این کارها را انجام دهید. اما این جاست که مدیریت زمان نقش اصلی خود را نشان می‌دهد. برای هر یک از این کارها باید چه قدر زمان صرف کرد؟ اگر پاسخ مناسبی به این سوال ندهید به راحتی به دلیل توجه بیش از حد به برخی کارهای جذاب ولی غیر مرتبط از سایر رقبا عقب خواهید ماند و آن‌ها شما را پشت سر خواهند گذاشت.

در واقع زمانی که شما برای اجرای وظیفه اصلی صرف می‌کنید حائز اهمیت است و اگر این زمان مناسب باشد می‌تواند کسب و کار شما را به سمت جلو پیش براند و این مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه شود. بنابراین اگر شما روزانه سه تا چهار ساعت زمان برای کسب‌وکار خانگی آن‌لاین، نیم ساعت برای ایمیل‌ها، نیم ساعت برای پاسخ‌گویی و ارسال جواب ایمیل‌ها و مدت زمان بسیار کمی برای تمرکز بر کسب‌وکارهای دیگر و روش‌های بازاریابی زمان صرف کنید، این مدیریت زمان کسب و کار شما را به سمت جلو پیش خواهد راند و سبب تحول شگرف در کسب و کار آن‌لاین‌ شما خواهد شد.

بهره‌وری کار در این است که شما را به هدفی که مورد نظرتان است برساند خواه شما یک ساعت یا پنج ساعت در روز برای رسیدن به آن وقت صرف کرده‌ باشید. سعی کنید از کاری که در حال انجام آن هستید واقعا آگاهی داشته باشید در این صورت آن کار سبب رشد و پیشبرد کسب و کار شما خواهد شد. چک کردن مرتب ایمیل‌ها می‌تواند به راحتی شما را از انجام کار اصلی باز دارد و به بیراهه بکشاند. به عنوان مثال شاید برای پیشبرد کار شما خواندن و پاسخگویی به یک ایمیل کافی باشد ولی شما با چک کردن سایر ایمیل‌ها و پاسخگویی به آن‌ها وقت بسیاری را تلف کنید و کارتان از بهره‌وری کافی برخوردار نباشد.
گشت و گذار خود را در اینترنت هدفمند کنید. همه ما می‌دانیم که سردرگمی در اینترنت چه زمان بسیار زیادی را می‌تواند تلف کند. شما فقط باید به دنبال مطالب و منابعی باشید که برای پیشبرد کسب و کار شما مفید و سودمند هستند.
شاید سخت‌ترین قسمت راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی آن‌لاین برای بسیاری از مردم فعال کردن وب‌سایت باشد. بنابراین تمام توان و توجه خود را برای فعال کردن وب‌سایت خود به کار گیرید و به صورت روزانه برای این کار اهتمام ورزید تا این کار به صورت یک عادت در بیاید. معمولا بعد از 21 روز این عمل به صورت یک عادت روزانه به شمار خواهد آمد.
به صورت روزانه نسبت به نوشتن محتویات وب‌سایت خود اقدام کنید. این عمل نه تنها سبب می‌شود که شما بر روی کسب و کار خود تمرکز کنید بلکه سبب می‌شود که میزان پیشرفت کسب و کار خود را به صورت مستمر مشاهده کنید. شاید برنامه‌ریزی روزانه برای انجام کارهای روز بعد ایده بسیار مناسبی برای پیشبرد اهداف کسب و کار شما باشد. اینکه شما بدانید فردا تا چه مرحله‌ای باید فعالیت کنید و شما را از روند رو به رشد کارتان مطمئن سازد.
اگر شما احساس می‌کنید که درگیر پروژه‌ای هستید که هیچ پیشرفتی به سمت جلو ندارد و احساس خوبی نسبت به آن ندارید، این احساس را از خود دور کنید و درجا نزنید. این اتفاق ممکن است زمانی که در حال نوشتن یک مقاله در وب‌سایت خود هستید و در انجام آن با مشکل مواجه می‌شوید، رخ دهد. در این حالت بلافاصله مقاله‌ دیگری را با موضوع مشابه انتخاب کنید و برای نوشتن آن سعی کنید.
پافشاری و ممارست شما در تمرکز بر روی کسب و کارتان موفقیت‌های زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و این امر شما را به حرکت و تلاش بیشتر رهمنون خواهد شد.
موفقیت در هیچ کسب و کاری تضمین شده نیست اما این موفقیت به خود شما بستگی دارد. اگر شما به تلاش خود را به صورت مستمر و هدفمند برای انجام کار اصلی به کار گیرید و به صورت مرتب بر کسب و کار خود تمرکز کنید، بدون شک در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق خواهید شد و کسب و کار خانگی آن‌لاین شما به یک کسب و کار سودده تبدیل خواهد شد.
منبع: CYNS.com
مترجم: پارس‌آنلاین