انجمن رمز ایران

سلام بر دوستان عزیز!!!!امروز یه خبر از امنیت براتون آوردم....امیدوارم خوشتون بیاد.

 

سخنرانی ماهیانه انجمن رمز ایران برگزار می‌شود

سرویس سایت ها و تشکل ها، دوشنبه  30 بهمن 1385، ساعت 14:07

فاوانیوز: سخنرانی ماهیانه انجمن رمز ایران با موضوع "ارائه روشی جدید برای تلفیق کدینگ و رمزنگاری، توربوکدینگ امن" برگزار می‌شود.

به گزارش فاوانیوز، این مراسم روز چهارشنبه 9 اسفند ماه در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، دانشکده مهندسی برق‌،‌ سالن آمفی تئاتر برگزار خواهد شد.
در سال‌های اخیر به دلیل افزایش فوق‌العاده حجم داده‌ها جهت تبادل و گسترش استفاده از شبکه‌های مخابراتی، نیاز به طراحی سیستم‌های مخابراتی با قابلیت تأمین همزمان فشرده‌سازی، کنترل خطا و امنیت داده‌ها رشد چشمگیری یافته است.
استفاده از بخش‌های مستقل کدینگ منبع، کدینگ کانال و رمزنگاری، افزایش هزینه و تاخیر زمان سیستم مخابراتی را به همراه دارد و در عمل، دستیابی به عملکرد قابل قبول مستلزم کار با طول قالب بسیار بزرگ است.
لزوم کاهش پیچیدگی و تاخیر زمان عملیات کدینگ و همچنین بهبود کارآیی یک سیستم مخابراتی، اهمیت تلفیق دو به دو یا هر سه بخش کدینگ منبع، کدینگ کانال و رمزنگاری را بیشتر کرده است.
در این سمینار، پس از مروری بر مطالعات انجام‌شده در زمینه تلفیق کدینگ کانال و رمزنگاری، روشی جدید با عنوان "توربوکدینگ امن" ارائه می‌شود.
توربوکدینگ امن، روشی برای دستیابی همزمان به اطمینان و امنیت داده‌ها است که بر مبنای استفاده از درهم‌سازی (Interleaving) تصادفی یا غربالسازی (Puncturing) تصادفی در ساختار توربوکدینگ عمل می‌کند.
کاربرد این روش در فشرده‌سازی داده‌ها، یک روش توربوکدینگ منبع امن را نتیجه می‌دهد. سپس با وفق دادن نرخ غربال‌سازی بطور همزمان با آمارگان منبع و شرایط کانال، یک روش توربوکدینگ توام منبع-کانال امن پیشنهاد می‌شود.
تحلیل نظری و شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای نشان‌دهنده عملکرد خوب این روش هستند.
با تحلیل امنیت روش توربوکدینگ امن در برابر حملات مختلف رمزشکنی، مقاومت و امنیت خوب آن مورد بررسی و اثبات قرار می‌گیرد.


vienna

سلام به همه ی دوستان!!!!
امروز یه خبر جالب و به قول معروف خفن براتون آوردم.............





سیستم عامل بعدی مایکروسافت در راه است

سرویس فناوری اطلاعات، دوشنبه 23 بهمن 1385، ساعت 13:21

فاوانیوز: با اینکه ویندوز ویستا به تازگی در دسترس قرار گرفته است اما طبق برنامه‌ریزی‌های مایکروسافت، این شرکت در یک فاصله زمانی دو ساله سیستم عامل بعدی خود را ارائه خواهد داد.

به گزارش فاوانیوز‌، درحالی‌که کاربران منتظر به‌روز رسانی نرم‌افزاری اپل و یا ارائه نخستین سرویس پک توسط مایکروسافت برای ویستا هستند، این شرکت نرم‌افزاری مشغول ساخت نسخه بعدی از سیستم عامل خود است.
جزئیات اعلام شده در مورد سیستم عامل جدید، تنها به عرضه آن در سال 2009 و نام رمز Vienna خلاصه می‌شود.
نایب رئیس اجرایی توسعه مایکروسافت اعلام کرد: چارچوب زمانی ارایه این محصول،‌ تقریبا دو تا دو سال و نیم منطقی و معقول است تا شرکای ما بتوانند به سیستم عامل جدید وابسته شوند و با آن کار کنند.
طبق اعلام این مقام مسوول مایکروسافت، این شرکت بر روی موارد جدید و جالب در سیستم عامل جدید به دقت کار می‌کند.
وی افزود: درحال‌حاضر بسیار زود است که بخواهیم در مورد جزئیات صحبت کنیم ولی در طول چند ماه آینده صحبت از آن بیشتر به میان خواهد آمد.
توضیحات در مورد سیستم عامل جدید در کنفرانس سالانه RSA ارائه شد که در مورد امنیت اطلاعاتی بود و در سان فرانسیسکو برپا شد.
ویندوز ویستا در اواخر ژانویه با دو سال تاخیر و مدت ساخت شش ساله راه اندازی شد. تاخیر صورت گرفته مربوط به برخی از موارد امنیتی بود که شرکت را مجبور کرد که به جای توسعه دادن ویستا بر روی تعمیر مشکلات ویندوز XP متمرکز شود.

خانه های دیجیتالی




دوشنبه، ۲۳ بهمنماه ۱۳۸۵



سرویس اخبار خارجی ایتنا - خانه‌های هوشمند که در آن یک کلید می‌تواند کنترل چراغ‌ها، سیستم گرمازا، سیستم امنیتی، دستگاه‌های پخش موسقی و فیلم، تلویزیون و همه سیستم‌های دیجیتالی را برعهده داشته باشد سال‌هاست که به عنوان یک آرزوی برای مردم محسوب می‌شود، اما کارشناسان ادعا می‌کند که می‌توانند این ٱرزو را محقق سازند.




این بخش از فناوری که کمتر به‌ آن پرداخته شده، از گذشته به عنوان یک رویا محسوب می‌شود و این درحالی است که کارشناسان ادعا می‌کنند در آینده نزدیک به آن جامه عمل بپوشانند.

به عقیده محققان، افزایش نفوذ خطوط پهن‌باند بین مردم، توسعه شبکه‌های بی‌سیم و عرضه ماشین‌های دیجیتالی ارزان‌قیمت و افزایش تعداد آن‌ها در منازل باعث خواهد شد تا رویای ساخت خانه‌های هوشمند سریع‌تر به تحقق بپیوندد.

بر اساس گفته‌های محققان، اگر دستگاه‌های کابلی و بی‌سیم به‌درستی با یکدیگر تلفیق شوند سرعت ایجاد خانه‌های هوشمند افزایش خواهد یافت.

در کنار مسایل یاد شده، افزایش سطح آگاهی‌های مردم از فناوری‌های روز مهم‌ترین اصلی است که با تکیه بر آن می‌توان سرعت ساخت خانه‌های دیجیتالی را افزایش داد.

انحصارطلبی مایکروسافت

 

 

 

 

 

 

رقیبان مایکروسافت مدعی شده‌اند، سیستم عامل ویندوز ویستا بر اساس تقویت انحصارطلبی مایکروسافت در اینترنت طراحی شده است.

رقیبان شرکت مایکروسافت شکایت خود را از مایکروسافت به اتحادیه اروپا دوباره مطرح کردند. آن‌ها از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که در برابر آن چه آن‌ را «روش غیرقانونی» نامیده‌اند، مقاومت کند. آن‌ها مدعی هستند که سیستم عامل جدید ویستای شرکت مایکروسافت در واقع تلاشی است برای حفظ و توسعه انحصارطلبی این شرکت در عرصه اینترنت و وب است.

آن‌ها از اتحادیه اروپا خواستند یک تصمیم جدی در اولین زمان ممکن در مورد شکایت آن‌ها که در ماه فوریه به اتحادیه اروپا تسلیم کرده‌اند، اتخاذ کند. در این دادخواست رقیبان، مایکروسافت را به سو‌استفاده از نفوذ سیستم عامل خود در جهت حفظ انحصار طلبی و همچنین گسترش آن در همه زمینه‌ها و به ویژه وب و اینترنت متهم کرده‌اند.

مایکروسافت به تازگی در مورد این اتهامات توضیحات شفاف و روشنی ارایه نداده است و به جز دفاعی که در اتحادیه اروپا از سیستم عامل خود کرده است، تا کنون دفاع و توضیح جدیدی به رقیبان خود نداده است. مایکروسافت ادعا کرده است که رقیبان آن شرکت مانند کمپانی IBM و سایر رقبا به طور دایم سعی می‌کنند که از طریق شکایت و دادخواست‌های گوناگون کیفیت محصولات مایکروسافت را زیر سوال بوده و مزایای آن‌ها را نفی کنند.

شرکت ECIS مدعی است که زبان تحت وب XAML شرکت مایکروسافت که قرار است شرکت مایکروسافت آن‌را به زودی جایگزین زبان تحت وب HTML نماید طوری طراحی شده است که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز باشد.

ECIS می‌گوید: مایکروسافت همان شیوه و روشی را ارایه می‌دهد که سه سال پیش توسط اتحادیه اروپا غیر قانونی مطرح شد. آن‌ها هم‌ اکنون این شیوه را از طریق سیستم عامل جدید خود یعنی سیستم عامل ویستا پیگیری می‌کنند.

Thomas Vinje وکیل و سخن گوی شرکت ECIS می‌گوید: مایکروسافت به شدت تلاش می‌کند که استانداردهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز خود را گسترش داده و آن را جایگزین استانداردهای کنونی کند.

او می‌گوید: نتیجه چنین شیوه‌ای حق انتخاب را از مشتریان خواهد گرفت. سال‌ها منتظر مانده‌ایم که شرکت مایکروسافت شیوه و روش خود را تغییر داده و اشکال زدایی کند و روش قانونی در پیش گیرد. ولی آن شرکت به دلیل ارایه سیستم عامل ویندوز که در انحصار خود دارد استفاده کرده و سایر محصولات را با قیمت بالا ارایه می‌دهد.

شاکیان اصلی شرکت مایکروسافت در این دادخواست ECIS، IBM، نوکیا، Sun Microsystems، RealNetworks و Oracle هستند. در میان این شاکیان شرکت‌های نرم‌افزاری کوچک‌تری مانند شرکت اپرا، ASA، سیستم‌ عامل‌های لینوکس و یونیکس، Red Hat و Linspire نیز وجود دارند.

شکایتی که در فوریه سال 2006 از مایکروسافت مطرح شد سوء استفاده از انحصار طلبی آن شرکت در بخش‌ها و قسمت‌هایی بود که قوانین کپی‌رایت اتحادیه اروپا آن بخش‌ها را پوشش نمی‌داد. در این دادگاه مایکروسافت به سوء استفاده از قدرت انحصاری خود در زمینه سیستم عامل ویندوز به منظور گسترش نرم‌افزارهای صوتی و رسانه‌ای و مسدود کردن فعالیت سایر رقیبان در این عرصه محکوم شد.
در این دادخواست، دادگاه مایکروسافت را موظف به ارایه کدهای سیستم عامل ویندوز به رقبا کرد تا آن‌ها بتوانند بر اساس این کدها نرم‌افزارهای مبتنی بر ویندوز را بدون هیچ مشکلی ارایه دهند.

بررسی‌های صورت گرفته در ماه جولای گذشته نشان داد که این شرکت از ارایه کامل و درست کدها به رقیبان همچنان سر باز می‌زند.

این عدم همکاری با سایر رقبا همچنان در نسخه‌های جدید ویندوز شامل ویندوز ویستا وجود دارد.
مایکروسافت در حال تلاش برای تجدید نظر در حکم صادره است. این شرکت منتظر قانون جدیدی است که بر پایه آن دادگاه بدوی اتحادیه اروپا رای صادر شده در خصوص ارایه کدهای ویندوز به سایر شرکت‌ها را لغو کند.

مایکروسافت با احساس ترس از واکنش اتحادیه اروپا در ماه اکتبر اعلام کرد که در خدمات جست‌وجوی ویندوز ویستا و سیستم امنیتی آن تغییراتی را انجام داده است و به دنبال استانداردهای بین‌المللی از سازمان مربوط برای فرمت جدید فایل‌های PDF خود است.

به هر حال اتحادیه اروپا حساسیت زیادی در مورد سوء استفاده مایکروسافت از انحصار خود در عرصه سیستم‌ عامل ویستا نشان می‌دهد و عملکرد کلیه بخش‌های این سیستم عامل را با قوانین ضد انحصار طلبی مطابقت خواهد داد. در این زمینه سایر شرکت‌های فناوری اطلاعات هم این اتحادیه را کمک خواهند کرد.

منبع: CNetNewas
مترجم: پارس آنلاین